Historia ciepłem pisana
4/2022
2-3 minuty
W czasach transformacji ustrojowej PRL-owski standard żeliwnych żeberek zmienili na lekkie, wydajne grzejniki płytowe. Od tego się zaczęło. Później pokazali Polakom, że ciepło w domu może zapewnić nie tylko prostokątny grzejnik pod oknem. Wreszcie zaoferowali kompleksowe systemy grzewcze. Purmo - niekwestionowany lider na rynku - w 2022 roku obchodzi 30-lecie swojej obecności w Polsce.
Należąca do międzynarodowego koncernu o fińskich korzeniach Purmo Group przez 30 lat sprzedała na rynku polskim rekordową liczbę 17 mln grzejników płytowych. Statystycznie oznacza to, że praktycznie w każdym domu w naszym kraju znajduje się co najmniej jeden grzejnik tej marki. Produkowane są one w Rybniku - największej fabryce koncernu, o mocy produkcyjnej na poziomie 2,7 mln grzejników rocznie, z której urządzenia trafiają do odbiorców na całym świecie. Gdy w latach 90. Purmo wprowadziło grzejniki płytowe na polski rynek, był to gigantyczny skok jakościowy na kilku poziomach - wydajności, wygody użytkowania, estetyki. Obecnie co roku sprzedaż grzejników marki Purmo w Polsce kształtuje się średnio na poziomie 600 tysięcy sztuk.
- Mimo szybko osiągniętej popularności w segmencie grzejników płytowych firma Purmo równocześnie zaproponowała inne rozwiązania grzewcze, na czele z ogrzewaniem podłogowym. Początkowo instalowane było wybiórczo np. na parterach czy w łazienkach, jednak z cza...
Aby przeczytać cały artykuł,
kup dostęp do Budujemy Dom online
kup dostęp do Budujemy Dom online
Uzyskasz dostęp do całego archiwum magazynu Budujemy Dom,
wydań specjalnych oraz miesięcznika Czas na Wnętrze