Nowe otwarcie
Każda brama garażowa, po krótszym lub dłuższym okresie użytkowania, przestaje działać tak sprawnie, jak na początku. Trudniej ją otwierać i zamykać, nie jest szczelna, w najlepszym razie wygląda po prostu nieestetycznie. Jej wymiana nie wiąże się z dużym remontem, chyba że konieczne jest przystosowanie wjazdu do zupełnie innego modelu.
Przed podjęciem decyzji o zakupie nowej bramy warto uważnie przyjrzeć się starej. Niektóre usterki można bowiem dość łatwo naprawić. Nie powinno sprawić problemu dokręcenie rolek tocznych czy przesmarowanie zawiasów. W razie stwierdzenia ognisk korozji, można je dokładnie oczyścić i zakonserwować.
Gdy defekt jest poważniejszy, warto przemyśleć, czy bardziej opłacalne nie będzie kupno nowej bramy. Weźmy często spotykaną awarię, czyli pęknięcie sprężyny odpowiadającej za pracę skrzydła. Jej wymiana to zadanie dla specjalisty, a za taki element z montażem zapłacimy kilkaset złotych. W sytuacji, gdy najtańszą bramę do otworu garażowego o standardowych wymiarach (2500 × 2250 mm) kupimy już za niespełna 1500 zł, lepiej zdecydować się na nową, sprawnie pracującą bramę. Dzięki temu nie tylko zyskamy większy komfort korzystania z garażu, ale też poprawimy estetykę domu i zminimalizujemy straty ciepła.
JAKI WYBÓR?
W sprzedaży są bramy o rozmaitej kolorystyce, wzorach przetłoczeń ...
Aby przeczytać cały artykuł,
kup dostęp do Budujemy Dom online
kup dostęp do Budujemy Dom online
Uzyskasz dostęp do całego archiwum magazynu Budujemy Dom,
wydań specjalnych oraz miesięcznika Czas na Wnętrze