Tomasz - Czytelnik Budujemy Dom, górną segmentową bramę garażową użytkuje od 2010 r.
Garaż: w bryle budynku, na jeden samochód (17 m2); nieogrzewany.
Brama garażowa: segmentowa, górna; szerokość 3 m; z przetłaczanej i ocynkowanej stali wykończonej białym laminatem; wewnątrz segmentów pianka poliuretanowa o grubości 48 mm. Wyposażenie - obrotowa klamka z zamkiem na klucz i ryglem. Prowadnice - z ocynkowanej stali. Napęd - z paskiem kewlarowym, uciąg 700 N, prędkość 15 cm/s, hamowanie przed progiem, blokada dociskowa. Sterowanie - pilotem.
Decyzja: w projekcie garaż był ogrzewany, ale ja nie pociągnąłem tu instalacji grzewczej. Obok jest kotłownia z kotłem i grzejnikiem, więc podczas mrozów otwieram drzwi między tymi pomieszczeniami i to wystarcza. Zamówiłem dobrze ocieploną bramę z napędem i montażem. Miała być ciepła, bezobsługowa i trwała. Znalazłem przedstawiciela polskiego producenta. Porównałem współczynniki jego bram z modelami niemieckiego konkurenta - przenikania ciepła U i tłumienia dźwięku Rc. Okazało się, że są bardzo podobne, za to polskie wrota i cała usługa - tańsze. Wybrałem model segmentowy górny, bo garaż jest wąski i wysoki.
Biały laminat na bramie segmentowej od czasu do czasu wymaga umycia szczotką i wodą z płynem.
Rady i przestrogi:
- Z bramą przez 9 lat nic złego się nie działo, więc przyznaję - zupełnie zapomniałem o jakiejkolwiek konserwacji. Od czasu do czasu tylko zmiatam z prowadnic kurz i pajęczyny, bo wtedy rolki bieżne chodzą płynnie i cicho. Wrota nie telepią się na pro...
Aby przeczytać cały artykuł,
kup dostęp do Budujemy Dom online
kup dostęp do Budujemy Dom online
Uzyskasz dostęp do całego archiwum magazynu Budujemy Dom,
wydań specjalnych oraz miesięcznika Czas na Wnętrze