Rafał - Czytelnik Budujemy Dom, górną segmentową bramę garażową użytkuje od 2016 r.
Garaż: w bryle budynku, dwa samochody, powierzchnia 40 m2; nieogrzewany (grzejnik w kotłowni).
Brama garażowa: segmentowa, górna; wymiary 4600 × 2250 mm, grubość paneli 42 mm; wykonana z blachy stalowej, wykończonej dwoma warstwami lakieru piecowego w kolorze szarym i białym; ocieplenie z pianki PU i przegroda termiczna; wewnętrzny rygiel. Napęd - z paskiem kewlarowym, siła uciągu 1000 N, prędkość do 21 cm/s; system wykrywania przeszkody, ciche i łagodne domykanie, blokada przed podważeniem z zewnątrz. Sterowanie - 2 piloty dwukanałowe i przycisk na ścianie.
Decyzja: segmentowa górna brama z automatyką jest uniwersalna - łatwa w obsłudze i konserwacji, zajmuje mało miejsca - dlatego ją wybrałem. Miała być jedna i szeroka. Postanowiłem o tym przed zaprojektowaniem budynku i architekt odpowiednio rozrysował otwór wjazdowy i przestrzeń w garażu.
- Wrota są dość szerokie, więc czytając różne opisy, wytypowałem model ze specjalnym rozwiązaniem termoizolacyjnym i uszczelniającym. Przemówiło do mnie to, że ma wewnątrz paneli przegrodę termiczną, która zapobiega powstawaniu mostków cieplnych, dokładniej - zabezpiecza przed przenoszeniem temperatury zewnętrznej na wewnętrzną część segmentów i eliminuje efekt przemarzania. Drugim elementem chroniącym garaż przed utratą ciepła jest profil termiczny, zamontowany pomiędzy prowadnicami skrzydła a murem. W tym miejscu, wyjątkowo narażonym na skraplanie się wody i kumulowanie wilgoci, dodatkowe uszczelnienie i izolacja są istotne, bo powstrzymują korozję prowadnic, ucieczkę ciepła z garażu i nawiewani...
Aby przeczytać cały artykuł,
kup dostęp do Budujemy Dom online
kup dostęp do Budujemy Dom online
Uzyskasz dostęp do całego archiwum magazynu Budujemy Dom,
wydań specjalnych oraz miesięcznika Czas na Wnętrze