Ocieplona i z napędem
Brama, jak każdy element budynku, przez lata eksploatacji niszczy się i traci na funkcjonalności, zwłaszcza jeśli jest to wersja dwuskrzydłowa lub bez automatyki. Drobne usterki można naprawić, ale jeśli to nie wystarczy, warto pomyśleć o zakupie nowego modelu, najlepiej od razu wyposażonego w napęd.
Nie zawsze modernizacja bramy musi oznaczać zastąpienie jej nową. Jeżeli jej konstrukcja jest stabilna, wykończenie dobrej jakości, to niektóre usterki można naprawić, np.:
skrzypienie przy otwieraniu i zamykaniu bramy - aby znaleźć przyczynę głośnej pracy skrzydła, powinno się dokładnie obejrzeć mechanizm otwierania. Jeżeli rolki jezdne chwieją się w trakcie ruchu wrót, należy je dokręcić, jeśli są zużyte - wymienić, najlepiej na nylonowe (gwarantują ciche działanie);
skorodowane lub zardzewiałe ruchome elementy bramy - trzeba oczyścić i zakonserwować smarem do tego przeznaczonym, który chroni przed wilgocią. Nanosi się go na prowadnice, zawiasy, łożyska rolek, sprężyny i mechanizm otwierania, a także łańcuch (gdy model jest w niego wyposażony). Po kilkakrotnym zamknięciu i otwarciu bramy (ułatwi to dokładną penetrację preparatu), nadmiar smaru usuwa się szmatką;
brak płynności ruchu skrzydła - pojawia się na skutek niepoprawnego montażu prowadnic i dotyczy najczęściej osadzone...
Aby przeczytać cały artykuł,
kup dostęp do Budujemy Dom online
kup dostęp do Budujemy Dom online
Uzyskasz dostęp do całego archiwum magazynu Budujemy Dom,
wydań specjalnych oraz miesięcznika Czas na Wnętrze