Jubileusz Budujemy Dom
mgr inż. Cezary Władyka, Dyrektor ds. Techniczno-Handlowych ISTPOL Sp. z o.o.
Jeszcze nie tak dawno w budownictwie dominowała wentylacja grawitacyjna, która działa zbyt intensywnie w warunkach zimowych, słabo w okresach przejściowych (wiosna, jesień) oraz nie działa wcale w lato. Dzisiaj inwestorzy poszukują rozwiązań w zakresie wentylacji, które zapewnią nie tylko wysoką skuteczność, ale spełnią surowe kryteria dotyczące emisji hałasu i oszczędności energii. Takim rozwiązaniem jest obecnie wentylacja mechaniczna.
mgr inż. Cezary Władyka, Dyrektor ds. Techniczno-Handlowych ISTPOL Sp. z o.o.
Kinga Kroczyńska, Specjalista ds. marketingu Polifarb-Łódź Sp. z o.o.
Obecnie ważnym motywem nabycia domu jest możliwość przebywania w bezpośrednim kontakcie z naturą oraz swoboda i komfort spędzania wolnego czasu. Współczesne domy z pewnością pełnią o wiele więcej funkcji niż dawniej.
Kinga Kroczyńska, Specjalista ds. marketingu Polifarb-Łódź Sp. z o.o.
mgr inż. arch. Tomasz Rybarczyk, Product Manager SOLBET
Od współczesnych technologii budowania wymaga się, by wpisywały się w zasady zrównoważonego rozwoju. To bardzo szeroki kontekst i wysoko postawione wymagania, związane z ekologią produkcji i wytworzonych materiałów, łatwym i szybkim budowaniem, zoptymalizowaniem transportu, energooszczędnością użytkowania wybudowanych budynków oraz ich utylizacją. Współcześnie budowane domy to energooszczędne i trwałe budynki zarówno o tradycyjnych, jak i nowoczesnych, nieskrępowanych formach.
mgr inż. arch. Tomasz Rybarczyk, Product Manager SOLBET
inż. Robert Świerżewski, Współwłaściciel firmy Elkamino Dom
Firma Elkamino Dom oferuje różnego rodzaju płytki w stylu starej cegły na ściany, podłogi, tarasy, schody i parapety oraz beton architektoniczny.
inż. Robert Świerżewski, Współwłaściciel firmy Elkamino Dom
Hanna Błaszak, Dyrektor Marketingu Radaway
Coraz popularniejszym trendem wśród inwestorów budujących dom jest personalizacja. Klient nie jest zainteresowany już wyłącznie standardowymi rozwiązaniami, ale oczekuje propozycji dostosowanych do swoich indywidualnych wymagań, stylu życia i osobowości. Pragnie otrzymać produkt unikatowy, oryginalny i modny, ale zależy mu również na wygodzie podczas użytkowania. Mając na uwadze potrzeby klientów, łączymy w ofercie Radaway dwa elementy - estetykę i funkcjonalność. Proponujemy więc niestandardowe rozwiązania - program „Na miarę” oraz usługę laserowego grawerowania.
Hanna Błaszak, Dyrektor Marketingu Radaway
Patryk Nowakowski, 3THERMO
Nasza świadomość na temat ekologii i konieczności optymalizacji energii rośnie z każdym rokiem. Ma to swoje odbicie w obecnych oczekiwaniach inwestorów względem urządzeń i materiałów budowlanych. Klient zwraca już nie tylko uwagę na lokalizację inwestycji, ale również na to jak będzie wyglądała przyszła eksploatacja budynku.
Patryk Nowakowski, 3THERMO
Rafał Andrzejczak, Becker Antriebe
Na przestrzeni ostatnich 10-15 lat wrasta zamożność osób budujących oraz remontujących dom, a co za tym idzie i ich wymagania oraz potrzeby. Kiedyś rolety zewnętrzne, markizy, czy inne osłony zewnętrzne były luksusem samym w sobie i mało kto myślał o ich dodatkowym wyposażeniu w napęd, czy automatykę. Dzisiaj napęd elektryczny w zasadzie jest standardem.
Rafał Andrzejczak, Becker Antriebe
Anita Wolanin, Dyrektor Zarządzający FENIX POLSKA
Coraz większe znaczenie inwestorzy przykładają do wyboru ekologicznych technologii przy budowie domów. Coraz wyższe wymagania stawiają materiałom dobieranym do budowy własnego domu, jak również do stosowanych technologii, a szczególnie do ogrzewania. Ogrzewanie, które proponujemy, należy do najbardziej ekologicznych, ponieważ bazujemy na energii elektrycznej.
Anita Wolanin, Dyrektor Zarządzający FENIX POLSKA
Piotr Ćwikilewicz, Inżynier ds. rozwoju produktu BREVIS
Na całym świecie wzrasta świadomość społeczna w zakresie ochrony zdrowia. Coraz więcej Polaków zmienia styl życia na zdrowszy, decydując się na zakup korzystniejszych dla zdrowia rozwiązań w każdej dziedzinie życia. Dużą rolę odgrywa tu również branża budowlana. Wybierając materiały budowlane, świadomy inwestor coraz częściej zwraca uwagę na ich bezpieczeństwo i wpływ na zdrowie, ale także na funkcjonalność i wzornictwo.
Piotr Ćwikilewicz, Inżynier ds. rozwoju produktu BREVIS
Anna Augustyniak, Koordynator ds. Komunikacji Marketingowej Vaillant Group
Dlaczego warto zainwestować w pompę ciepła i instalację fotowoltaiczną?
Anna Augustyniak, Koordynator ds. Komunikacji Marketingowej Vaillant Group
Damian Rybak, Doradca ds. produktu firmy REJS
Jeszcze kilkanaście lat temu niewiele osób wyposażając kuchnię sięgało po akcesoria takie jak systemy wysuwne. Dziś stają się one standardem. Tak jak nie wyobrażamy sobie kuchni bez urządzeń AGD typu lodówka czy zmywarka, tak ciężko nam zrezygnować z mechanizmów, które usprawniają pracę - ułatwiają dostęp do posiadanych przedmiotów, pozwalają w pełni wykorzystać przestrzeń przechowywania, a także - co nie bez znaczenia - świetnie wyglądają.
Damian Rybak, Doradca ds. produktu firmy REJS
Paweł Bielak, Prezes VETREX Sp. z o.o.
Od pierwszego okna wyprodukowanego w Vetrex stawialiśmy na jakość. Od zawsze dbaliśmy, by nasze okna spełniały wszystkie potrzeby inwestorów. Potrzeby tak różne na przestrzeni lat.
Paweł Bielak, Prezes VETREX Sp. z o.o.
Sebastian Walerysiak, Prezes firmy Viessmann Sp. z o.o.
Digitalizacja: przyszłość rynku instalacyjnego
Sebastian Walerysiak, Prezes firmy Viessmann Sp. z o.o.
Przemysław Piernikowski, Kierownik działu Badań i Rozwoju Instal-Projekt
Zwiększanie się świadomości klientów, powoduje wzrost ich wymagań względem produktów grzewczych. Możemy wyróżnić kilka głównych tendencji mających wpływ na działania inwestorów. Pierwszą z nich stanowi konieczność sprostania wymaganiom niższych parametrów pracy instalacji grzewczych, generowanych przez pompy ciepła czy instalacje solarne. Kolejnymi są funkcjonalność i wzornictwo, które odgrywają kluczową rolę na etapie projektowania przestrzeni użytkowej.
Przemysław Piernikowski, Kierownik działu Badań i Rozwoju Instal-Projekt
Robert Galara, Wiceprezes Galmet
Przyszłość to OZE - powiedzieliśmy w firmie już kilka lat temu. Pod tym kątem zaplanowaliśmy rozwój firmy na najbliższe lata i konsekwentnie go realizujemy.
Robert Galara, Wiceprezes Galmet
Agata Pędzich, Kierownik ds. marketingu AdamS
W związku z rosnącą świadomością inwestorów na temat ekologii, zanieczyszczenia powietrza oraz dbałością o własne pieniądze, najpopularniejsze będą okna energooszczędne i pasywne. Czyli takie, które zmniejszą zapotrzebowanie na energię, pozyskują darmową energię słoneczną i zmniejszają rachunki za ogrzewanie oraz przyczynią się do zmniejszenia poziomu zanieczyszczeń w powietrzu.
Agata Pędzich, Kierownik ds. marketingu AdamS
Michał Wilk, Kierownik Działu Kontroli Jakości KING KLINKER
W ostatnim czasie coraz bardziej powszechne staje się łączenie tradycji z nowoczesnością. Przygotowana przez firmę King Klinker, kolekcja KING SIZE, wychodzi tym trendom naprzeciw. KING SIZE to nowy format możliwości w projektowaniu elewacji klinkierowych. Łączy w sobie surową estetykę naturalnej ceramiki i nietypowe proporcje płytek (490 mm na 52 mm). To propozycja dla osób ceniących niecodzienny styl, lubiących łamać rutynę.
Michał Wilk, Kierownik Działu Kontroli Jakości KING KLINKER
Karol Brożyna, Sales Manager Poland Vandersanden
Coraz większą popularnością wśród inwestorów indywidualnych oraz architektów cieszą się nowe formaty cegieł. Wśród nich na szczególną uwagę zasługują cegły podłużne. Takie formaty w swojej ofercie posiada również firma Vandersanden.
Karol Brożyna, Sales Manager Poland Vandersanden
Natalia Bała, Ekspertka Kärcher
Budowa domu to poważna inwestycja i ogromne wyzwanie. Każdy inwestor pragnie, by proces ten przebiegł sprawnie, a efekty stały się spełnieniem marzeń o własnym miejscu na ziemi.
Natalia Bała, Ekspertka Kärcher
Janusz Szymański, Product Manager marki Cedral
Jak ewoluują potrzeby inwestorów budujących domy i jak marka Cedral dostosowuje swoją ofertę do ich wymagań?
Janusz Szymański, Product Manager marki Cedral
Andrzej Chłopek, Dyrektor Handlowy Probet-Dasag
Na przestrzeni lat da się zaobserwować zmianę światopoglądową inwestorów prywatnych w zakresie budowy domu. Wiąże się to m.in. z poprawą warunków bytowych Polaków, wzrostem zarobków oraz większym otwarciem na Europę i świat. Co za tym idzie? Przede wszystkim świetna znajomość obowiązujących trendów.
Andrzej Chłopek, Dyrektor Handlowy Probet-Dasag
inż. Roman Nowak, Dyrektor Techniczny Schiedel
Przewidując trendy rozwojowe i wychodząc naprzeciw potrzebom inwestorów budujących dom, Schiedel wprowadził na rynek nowe rozwiązanie łączące komin systemowy i kominek w jednym - modułowy system Kingfire®.
inż. Roman Nowak, Dyrektor Techniczny Schiedel
mgr inż. Krzysztof Patoka, Menadżer ds. rozwoju produktu Marma Polskie Folie
W dziedzinie dachów, w Polsce od dwóch lat zauważalne są zmiany w nastawieniu budujących się do kryteriów doboru materiałów i wykonawców. Okazuje się, że nasze społeczeństwo uczy się i wyciąga wnioski z doświadczeń zdobytych przez ostatnie 30 lat.
mgr inż. Krzysztof Patoka, Menadżer ds. rozwoju produktu Marma Polskie Folie
Agnieszka Gołębiewska, Szef Działu Marketingu ANWIS
Oferta produktowa marki Anwis na bieżąco dostosowywana jest do potrzeb i wymagań rynkowych. Biorąc pod uwagę rosnącą popularność dużych przeszkleń, jak również zwiększające się wymogi energetyczne, w swojej ofercie posiadamy m.in. nowoczesne żaluzje fasadowe.
Agnieszka Gołębiewska, Szef Działu Marketingu ANWIS
Anna Pawłowska, Specjalista ds. marketingu ZMK SAS Sp. z o.o.
Jako firma z niemal 40-letnim doświadczeniem w produkcji kotłów staramy się cały czas wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów i dostosowywać do zmieniających się trendów na rynku. Inwestorzy przy wyborze systemu ogrzewania mają ściśle sprecyzowane oczekiwania oraz są bardzo świadomi swoich potrzeb.
Anna Pawłowska, Specjalista ds. marketingu ZMK SAS Sp. z o.o.
Anna Augustynowicz, Dyrektor Sprzedaży Krajowej DOBROPLAST
Nowe dynamicznie zmieniające się trendy architektoniczne, stawiają przed producentami stolarki coraz więcej wyzwań, w których kluczową rolę odgrywają światło oraz termoizolacyjność. Dlatego Dobroplast - jeden z głównych producentów na rynku okien PVC - wprowadził na rynek nowy produkt P-Line.
Anna Augustynowicz, Dyrektor Sprzedaży Krajowej DOBROPLAST
Janusz Politowski, Menedżer produktu Genway
Od 16 lat zajmujemy się dostarczaniem elektronicznych systemów zabezpieczeń. W ich skład wchodzą wideodomofony, kontrola dostępu, monitoring, alarmy, napędy bram, systemy inteligentnego budynku i inne. Na przestrzeni tego czasu zaobserwowaliśmy szereg zmian w podejściu inwestorów do tego tematu.
Janusz Politowski, Menedżer produktu Genway
Katarzyna Świderska, Dyrektor Marketingu WIŚNIOWSKI
Inwestorzy wbrew pozorom mają bardzo sprecyzowane potrzeby: produkt ma być najbezpieczniejszy, najbardziej komfortowy i najnowocześniejszy. Producenci przez lata przekuwali te bardzo ogólne oczekiwania na konkretne produkty. Drogą ewolucji doszliśmy dziś do sytuacji, w której klienci mają możliwość nie tyle personalizacji, co wręcz kastomizacji zamówień.
Katarzyna Świderska, Dyrektor Marketingu WIŚNIOWSKI
Marek Lipiak, Doradca handlowy - Opiekun klienta MORA POLSKA
Nadążyć za zmianami - konieczność ewolucji oferty kotłów ATMOS dla klientów
Marek Lipiak, Doradca handlowy - Opiekun klienta MORA POLSKA
Marcin Szewczuk, Marketing Manager Aluplast Sp. z o.o.
Jeżeli chodzi o trendy, które w ostatnich latach najsilniej wpływały i wpływają na zmiany w zakresie oferowanych rozwiązań z zakresu stolarki okiennej, to mógłbym wymienić kilka podstawowych.
Marcin Szewczuk, Marketing Manager Aluplast Sp. z o.o.
Benita Szymaniak, Specjalista ds. marketingu OKPOL Sp. z o.o.
Upodobania inwestorów budownictwa mieszkalnego ulegają ciągłym zmianom. W tej chwili największym trendem bezsprzecznie jest energooszczędność. Słusznie zauważono potrzebę dbania o ekosystem, a przy tym o grubość własnego portfela. Na etapie planowania budowy bierze się pod uwagę parametry energooszczędności materiałów budowlanych, by przy długoletnim użytkowaniu przyczyniały się do minimalizowania strat energetycznych w budynku.
Benita Szymaniak, Specjalista ds. marketingu OKPOL Sp. z o.o.
Magdalena Nowak, Dyrektor Marketingu Knauf Sp. z o.o.
Od ponad ćwierć wieku Knauf pomaga spełniać marzenia ludzi o własnym, bezpiecznym, nowocześnie wykończonym i funkcjonalnym domu. Przez tak długi okres mogliśmy zaobserwować, jak zmieniają się nie tylko potrzeby, ale również podejście inwestora do procesu budowy. Osoba, która w dzisiejszych czasach decyduje się na budowę własnego domu jest już świadomym odbiorcą oraz uczestnikiem rynku materiałów budowlanych. Szuka rozwiązań pozwalających spełnić marzenia o nowoczesnym miejscu do życia.
Magdalena Nowak, Dyrektor Marketingu Knauf Sp. z o.o.
Małgorzata Lubczyńska, Dyrektor ds. marketingu Blachy Pruszyński
Ostatnie dekady nauczyły nas, że trendy oraz technologie zmieniają się w mgnieniu oka. Kiedyś budowa trwała znacznie dłużej, a priorytetem był tani i trwały dom w tradycyjnym stylu. Dzisiaj inwestorzy pragną szybkiej realizacji i nie boją się nowoczesnych brył oraz innowacyjnych rozwiązań. Proste dachy dwuspadowe czy kopertowe przerodziły się z czasem w konstrukcje wielopołaciowe, tylko po to, by znów wrócić do prostych kształtów, skłaniając się ku funkcjonalnym trendom skandynawskim.
Małgorzata Lubczyńska, Dyrektor ds. marketingu Blachy Pruszyński
Arkadiusz Kaliszczuk, Regionalny Kierownik Sprzedaży ELEKTRA
Elektryczne ogrzewanie podłogowe zawsze było chętnie wybierane przez wielu inwestorów. Preferencje inwestorów elektrycznego ogrzewania podłogowego zmieniały się wraz z rozwojem tych systemów. Najbardziej dynamiczny rozwój przypada na pierwszą i drugą połowę lat 90., kiedy to na polskim rynku pojawiły się pierwsze przewody grzejne.
Arkadiusz Kaliszczuk, Regionalny Kierownik Sprzedaży ELEKTRA
Ireneusz Jeleń, Menedżer ds. marketingu i szkoleń HEWALEX
Ostatnie lata przyniosły wyraźny wzrost zastosowania urządzeń OZE. Powodów jest wiele i co ciekawe wydaje się, że do najważniejszych wcale nie należał wzrost cen energii i paliw, które w ostatnich latach były jednak dosyć stabilne. Nie bez znaczenia były i są programy dotacji, ale powodów stosowania urządzeń OZE jest o wiele więcej.
Ireneusz Jeleń, Menedżer ds. marketingu i szkoleń HEWALEX
Sławomir Gawlik, Dyrektor Marketingu Grupy FAKRO
Coraz więcej ludzi zauważa, że większość swojego czasu spędza w pomieszczeniach zamkniętych. Według badań jest to nawet 90%. Nic dziwnego, że instynktownie szukamy kontaktu z naturą, a jednym ze sposobów bycia bliżej otaczającej nas przyrody są duże przeszklenia. Takie wymagania inwestorów mają wpływ na trendy w architekturze. Obecnie coraz częściej architekci projektują budynki z dużymi oknami dachowymi na poddaszu, a także wielkogabarytowymi przeszkleniami na parterze. Sojusznikiem w tym trendzie jest postęp technologiczny, który sprawił, że możliwe jest tworzenie takich produktów.
Sławomir Gawlik, Dyrektor Marketingu Grupy FAKRO
Michał Błaszczyk, Specjalista ds. produktu Blum Polska
Nieważne pod jakim kątem spojrzymy na inwestycję - optymalizacja czasu realizacji jest jednym z kluczowych czynników decydujących o jej powodzeniu. Oczekiwania klientów co do finalizacji inwestycji cały czas rosną, w końcu każdy chce zamieszkać w swoim wymarzonym domu najszybciej jak się da. To sprawia, że optymalizacja czasu realizacji jest jedną z ciągle ewoluujących potrzeb każdego inwestora. W Blum Polska dysponujemy usługą, która wpływa pozytywnie na ten aspekt.
Michał Błaszczyk, Specjalista ds. produktu Blum Polska
Magdalena Skórska, Projektant instalacji sanitarnych Pro-Vent Systemy Wentylacyjne
Świadomość inwestorów budujących dom w zakresie zdrowia, energooszczędności czy komfortu jest coraz większa. Warto nadmienić także, że zaostrzające się przepisy budowlane również warunkują rozwój budownictwa niskoenergetycznego i pasywnego. Problem smogu w kraju dodatkowo przypomina inwestorom o aspekcie zdrowia i zdrowego powietrza. Ponieważ w domach pojawia się coraz więcej sprzętów, inwestorzy zwracają również uwagę na to by ich pracą można było sterować w sposób prosty i intuicyjny. Popularność zdobywają urządzenia ze zdalnym dostępem i sterowane z poziomu aplikacji - Smart Home.
Magdalena Skórska, Projektant instalacji sanitarnych Pro-Vent Systemy Wentylacyjne
Magda Turecka, Specjalista ds. Marketingu NIBE-BIAWAR
Wzrost cen paliw, a tym samym rosnące koszty ogrzewania budynków sprawiają, że coraz więcej ludzi poszukuje alternatywnych sposobów na zapewnienie komfortu cieplnego pomieszczeń. Odpowiedzią są zaawansowane technologicznie pompy ciepła NIBE, których sprzedaż w ostatnich latach gwałtownie rośnie.
Magda Turecka, Specjalista ds. Marketingu NIBE-BIAWAR
Paweł Orzechowski, CIEPŁO-TECH
Rynek urządzeń grzewczych zmienia się bezdyskusyjnie w bardzo pożądanym kierunku. Nie byłoby to możliwe bez zmiany świadomości naszych klientów. Jako firma obserwujemy obecnie trendy, na które czekaliśmy niemal od dekady. Mimo, że węgiel wciąż jest paliwem dominującym i w zasadniczy sposób ciągle utrudnia nam życie, generując do atmosfery toksyczne związki i pyły, to jest on obecnie zdecydowanie w odwrocie. Co bardzo pozytywne - paleniska zastępowane są najnowocześniejszą technologią.
Paweł Orzechowski, CIEPŁO-TECH
Sławomir Sobota, Dyrektor Sprzedaży CREATON Polska
Jak budują Polacy - o tym możemy przekonać się oglądając krajobrazy podmiejskich dzielnic, miast i wsi. Niegdyś tradycyjne, wielopokoleniowe budownictwo ustępuje pola budynkom jednorodzinnym o powierzchni do 150 m2, najczęściej parterowym z poddaszem użytkowym, wzniesionym w tradycyjnej technologii.
Sławomir Sobota, Dyrektor Sprzedaży CREATON Polska
Agnieszka Pitrus, Head of Marketing Department SATEL
Systemy alarmowe na miarę zmieniających się potrzeb
Agnieszka Pitrus, Head of Marketing Department SATEL
Tomasz Chmielewski, Dyrektor Zarządzający i Członek Zarządu Novoferm Polska
Jako producent bram garażowych, przemysłowych, drzwi i napędów jesteśmy na polskim rynku od ponad 20 lat. Przez ten czas obserwowaliśmy, jak zmieniały się potrzeby inwestorów. Na początku najważniejsza była cena i proste rozwiązania - to one były wyznacznikiem najlepszej oferty. Wraz z upływem czasu ta tendencja się zmieniała. Cena nadal była ważna, ale osoby budujące dom coraz częściej zwracały uwagę również na jakość.
Tomasz Chmielewski, Dyrektor Zarządzający i Członek Zarządu Novoferm Polska
Architekt Monika Lisowska-Łętocha, Dyrektor Pracowni Projektowej w ARCHON+
Ewolucja potrzeb inwestorów budujących dom
Architekt Monika Lisowska-Łętocha, Dyrektor Pracowni Projektowej w ARCHON+
Krzysztof Ciemięga, Dyrektor Generalny Bosch Termotechnika
Największa zmiana, którą przeszedł rynek budowlany na przestrzeni ostatnich lat to wzrost świadomości użytkowników. Klienci, coraz częściej zwracają uwagę nie tylko na parametry, ale przede wszystkim na ekologiczny aspekt urządzeń grzewczych. Widać to po rosnącym zapotrzebowaniu na kotły gazowe oraz pompy ciepła oznaczone wysokimi klasami energetycznymi.
Krzysztof Ciemięga, Dyrektor Generalny Bosch Termotechnika
Krzysztof Horała, Prezes Hörmann Polska
Potrzeby inwestorów idą z duchem czasu i rozwojem technologii, dlatego staramy się nie tyle za nimi nadążać, co je wyprzedzać. Kiedy na początku lat 70-tych na rynku pojawiły się garażowe bramy segmentowe sterowane radiowo napędem elektrycznym za pomocą pilota, uważano je za bardzo nowoczesne. Dzisiaj szukamy napędów, które pozwalają nie tylko na znacznie szybsze otwieranie i zamykanie, ale nawet z daleka umożliwiają obsługę i kontrolę stanu położenia bramy lub drzwi.
Krzysztof Horała, Prezes Hörmann Polska
Jakub Bogacz, Dyrektor Marketingu VELUX POLSKA
Zdecydowanym trendem wśród inwestorów jest przede wszystkim troska o energooszczędność swoich domów, dlatego też od wielu lat oferujemy na rynku produkty o coraz wyższej izolacyjności. Rezultatem tego było m.in. wprowadzenie kilka lat temu do naszej oferty trzyszybowych okien dachowych w bardzo przystępnych cenach.
Jakub Bogacz, Dyrektor Marketingu VELUX POLSKA
Ryszard Maczyński, Ekspert MS więcej niż OKNA
Skuteczna ochrona przed ucieczką ciepła, atrakcyjna cena, a także, coraz częściej również ciekawy design - to obecnie trzy najczęściej poszukiwane cechy stolarki okiennej i drzwiowej.
Ryszard Maczyński, Ekspert MS więcej niż OKNA
Mirosław Lubarski, Członek zarządu / Dyrektor ds. marketingu GRUPA PSB
Grupa Polskie Składy Budowlane działa na polskim rynku już ponad dwadzieścia lat, oferując swoim klientom najnowocześniejsze technologie i materiały do budowy i wykończenia domów. To doskonały punkt obserwacyjny umożliwiający śledzenie zmian w sektorze budownictwa mieszkaniowego i dający wiele okazji do bezpośredniego kontaktu z indywidualnymi inwestorami.
Mirosław Lubarski, Członek zarządu / Dyrektor ds. marketingu GRUPA PSB
Dr inż. Andrzej Polijaniuk, Dyrektor ds. marketingu i produktu Schüco International Polska Sp. z o.o.
W stronę światła
Dr inż. Andrzej Polijaniuk, Dyrektor ds. marketingu i produktu Schüco International Polska Sp. z o.o.
Alina Krause-Tuptanowska, Dyrektor ds. Marketingu ECLISSE
Na przestrzeni ostatnich lat niezwykle intensywnie zmieniło się podejście ludzi do przeróżnych sfer życia. Takie zmiany obserwowaliśmy również w tematyce budownictwa i wystroju wnętrz. Wcześniej inwestor w dużym stopniu opierał się na własnym doświadczeniu i guście. Współczesny inwestor jest nadal świadomym partnerem, ale często korzysta też z rad specjalistów - architektów, kreatorów wnętrz. Razem poszukują niebanalnych rozwiązań. Często są to pomysły autorskie, do których będąc producentem drzwi musimy się dostosować. Podążając za takimi wymogami rynku firma ECLISSE stara się ciągle spoglądać na potrzeby klientów i być gotowa na ich wymagania.
Alina Krause-Tuptanowska, Dyrektor ds. Marketingu ECLISSE
Joanna Urbaniak, Specjalista ds. marketingu TOPVAC
Na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat system centralnego odkurzania zmienił się wielokrotnie. Wprowadzono dodatkowe urządzenia ułatwiające sprzątanie oraz rozszerzono możliwości sprzątania nie tylko na sucho, ale również na mokro. Jeszcze kilka lat temu tradycyjny system centralnego odkurzania był marzeniem dla każdego inwestora, ale z uwagi na dość wysoką cenę nie wszystkich było na niego stać. Na dzień dzisiejszy koszty wykonania instalacji w tradycyjny system centralnego odkurzania są niskie. System ten traktowany jest jako standard w nowoczesnym budownictwie.
Joanna Urbaniak, Specjalista ds. marketingu TOPVAC
Krzysztof Krzemień, Dyrektor techniczny Termo Organika
Ocieplenie domu kompletnym systemem z grafitowym styropianem
Krzysztof Krzemień, Dyrektor techniczny Termo Organika
Agnieszka Spychała, Kierownik Działu Marketingu Röben Polska Sp. z o.o. i Wspólnicy Sp.K.
Nowoczesne wydanie ceramiki budowlanej.
Agnieszka Spychała, Kierownik Działu Marketingu Röben Polska Sp. z o.o. i Wspólnicy Sp.K.
Jakub Wójcik, Wiceprezes Izodom 2000 Polska Sp. z o.o.
Izodom powstał w 1990 roku. Ma już ponad 19 000 budynków referencyjnych w 42 krajach na 6 kontynentach. Przez lata potrzeby inwestorów i to, na co zwracali największą uwagę zmieniało się, ale raczej w detalach – dla Klientów firmy zawsze ważna była szybkość i łatwość budowy, kompleksowość technologii, a także energooszczędność i jakość wykonania.
Jakub Wójcik, Wiceprezes Izodom 2000 Polska Sp. z o.o.
Mieczysław Joniec, Właściciel firmy JONIEC®
Firma JONIEC® od 27 lat obserwuje polski rynek budowlany. Na przestrzeni tych lat można było zaobserwować nie tylko zwiększenie zamożności klientów indywidualnych, mające bezpośredni wpływ na decyzje zakupowe dotyczące jakości materiałów budowlanych, ale także zmianę gustów i upodobań. Firma JONIEC® systematycznie poszerza asortyment wyrobów i wprowadza autorskie pomysły w zakresie ogrodzeń i elementów małej architektury ogrodowej.
Mieczysław Joniec, Właściciel firmy JONIEC®
Bartosz Michalczyk, Product Manager PVC Eko-Okna S.A.
Potrzeby inwestorów zmieniają się wraz z upływem czasu. Stale rosnące oczekiwania są uzasadnione. Technologia rozwija się w zawrotnym tempie, a wraz z nią wymagania klientów stają się bardziej rygorystyczne. Postępujący trend stawia przed producentami nowe wyzwania, jednakże w efekcie powoduje stale rosnącą jakość produkowanych wyrobów.
Bartosz Michalczyk, Product Manager PVC Eko-Okna S.A.
Anna Śpiewak, Prezes Zarządu Austrotherm
W ciągu ostatnich kilku lat zaobserwowaliśmy duże zmiany w kwestii doboru materiałów termoizolacyjnych przez naszych klientów. Nasz dzisiejszy odbiorca, to klient z dużym zasobem wiedzy, świadomy podejmowanych decyzji, a przede wszystkim skupiony na korzyściach, które wynikają z prawidłowo dobranego systemu docieplenia.
Anna Śpiewak, Prezes Zarządu Austrotherm
W tym numerze
Aktualności
Projekty domów
Jubileusz Budujemy Dom
Reportaż - posesjonaci
Taras z zadaszeniem lub markizą - posesjonaci
Nawierzchnie w ogrodzie - posesjonaci
Zabezpieczenie antywłamaniowe - temat numeru
Świeże powietrze w domu - smog w Polsce
Nowoczesne systemy ogrzewania - dom energooszczędny w praktyce
Wybór komina - Instalator radzi
Przegrody zewnętrzne - mieszkaj zdrowo
Okna - budujemy i remontujemy
Pokrycia dachowe - budujemy i remontujemy
Drzwi zewnętrzne - budujemy i remontujemy
Kotły 5 klasy - budujemy i remontujemy
Sposoby podgrzewania c.w.u. - budujemy i remontujemy
Osprzęt elektroinstalacyjny - budujemy i remontujemy
Odkurzacz centralny - budujemy i remontujemy
Narzędzia do domu i w ogrodzie - budujemy i remontujemy
Napędy do bram ogrodzeniowych - budujemy i remontujemy
Impreganty do drewna - budujemy i remontujemy
Alarmy i instalacje inteligentne - budujemy i remontujemy
Wymiana bramy garażowej - budujemy i remontujemy
Wyposażenie mebli kuchennych - budujemy i remontujemy
Rynny stalowe czy PVC? - dylematy Inwestora
Wanna czy prysznic - dylematy Inwestora
Styropian - wybieramy i kupujemy
Wełna mineralna - wybieramy i kupujemy
Urządzamy ogród
Porady eksperta - rubryki stałe
Alternatywne metody budowy domów - budujemy i remontujemy