Anna Śpiewak, Prezes Zarządu Austrotherm
5/2019
2-3 minuty
W ciągu ostatnich kilku lat zaobserwowaliśmy duże zmiany w kwestii doboru materiałów termoizolacyjnych przez naszych klientów. Nasz dzisiejszy odbiorca, to klient z dużym zasobem wiedzy, świadomy podejmowanych decyzji, a przede wszystkim skupiony na korzyściach, które wynikają z prawidłowo dobranego systemu docieplenia.
Nie zawsze było to standardem. Jeszcze kilka lat temu klienci wybierali styropian głównie w oparciu o cenę, nie zwracając uwagi na jego parametry. Wiele pracy włożyliśmy, aby nasz odbiorca dowiedział się, dlaczego warto zainwestować w materiał lepszej jakości. Staraliśmy się, aby dostrzegł, że z pozoru wyższa cena 1 m3 styropianu tylko w nieznacznym stopniu podnosi całościowy koszt docieplenia, dając jednak wiele korzyści w procesie użytkowania obiektu. Cały czas obserwujemy pozytywne efekty naszych działań.
Dwa fakty są dla nas najbardziej optymistyczne. Pierwszy to coroczny wzrost średniej grubości sprzedawanych płyt, co świadczy o systematycznej poprawie izolacyjności termicznej przegród budynków. Drugi to sprzedaż coraz większej ilości szarych płyt styropianowych o wyższych parametrach izolacyjnych, które oferujemy naszym klientom już od ponad dekady.
To wszystko dowodzi, że inwestorzy coraz lepiej rozumieją konieczność dobrej izolacji, co w perspektywie da im oszczędności w ok...
Aby przeczytać cały artykuł,
kup dostęp do Budujemy Dom online
kup dostęp do Budujemy Dom online
Uzyskasz dostęp do całego archiwum magazynu Budujemy Dom,
wydań specjalnych oraz miesięcznika Czas na Wnętrze