Minimalizuj hałas w przestrzeni publicznej - kampania społeczna CICHE SĄSIEDZTWO
5/2019
4-5 minut
Zanieczyszczenie hałasem to drugie, zaraz po smogu największe zagrożenie środowiskowe dla zdrowia i życia człowieka. Według badań Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) problemy ze zdrowiem i złym samopoczuciem wynikające z nadmiernej ekspozycji na hałas dotyczą prawie co drugiego Europejczyka. Odpowiedzią na problem jest kampania społeczna Husqvarna Ciche Sąsiedztwo, z hasłem przewodnim „Umówmy się na ciszę”, zainaugurowana 25 kwietnia, w Międzynarodowym Dniu Świadomości Zagrożenia Hałasem. Świadomość zagrożeń nadmiernej ekspozycji na hałas, działania firm i indywidualne inicjatywy każdego z nas pomogą w walce z wszechobecnym hałasem w najbliższym otoczeniu.
Rozwój gospodarczy i postępujący wraz z nim dynamiczny wzrost infrastruktury transportowej i przemysłowej, wyeliminowały ciszę z naszego najbliższego otoczenia. Hałas jest już nie tylko naszym wiernym towarzyszem w przestrzeni publicznej, ale także w domu, w naszych ogrodach, w pracy, w szkole czy na wakacjach. Niewidzialna kakofonia dźwięków, z którą stykamy się każdego dnia na ulicach miast, jest przyczyną zachorowań ponad 100 milionów Europejczyków rocznie.
Firma Husqvarna - podmiot społecznie odpowiedzialny, pragnie zwrócić uwagę społeczeństwa, firm, instytucji, włodarzy miast i mediów na problem zanieczyszczenia hałasem, a zachęcając wszystkich do używania w pracach pielęgnacyjnych zieleni maszyn akumulatorowych - redukować hałas. Zrównoważony rozwój jest dla Husqvarna bardzo ważny. Poprzez kampanię społeczną Ciche Sąsiedztwo, firma chce pokazać, że mamy wpływ na to w jakim otoczeniu żyjemy, pracujemy i odpoczywamy. Część zanieczyszczeń hałasem możemy w prosty sposób zredukować...
Aby przeczytać cały artykuł,
kup dostęp do Budujemy Dom online
kup dostęp do Budujemy Dom online
Uzyskasz dostęp do całego archiwum magazynu Budujemy Dom,
wydań specjalnych oraz miesięcznika Czas na Wnętrze